“Het advies van Hans levert voor mij echt een meerwaarde”

Testimonial door Vanessa van Herpen – Marketing Coördinator bij MTD Products, Rosmalen

“Wij werken al jarenlang met Hans en Marijke samen. In het begin, zo’n 16 jaar geleden, schakelden we hen vooral in voor de huisstijldragers zoals briefpapier en enveloppen. Maar gaandeweg is dat steeds meer geworden. Zo maken ze voor ons bijvoorbeeld wobblers, flyers, advertenties en andere reclamemiddelen. Daarnaast regelen ze regelmatig onze direct mailings per post. En ze verzorgen de DTP-werkzaamheden voor al onze catalogi. Dat zijn er 12 in totaal dus dat is een behoorlijke klus.

Onze catalogi zijn dikke boeken waar het hele assortiment van het betreffende merk in staat. Daar krijgen we vanuit het hoofdkantoor in Duitsland alle bestanden van, in het Engels en in het Duits en daar maken wij dan samen met Hans en Marijke compleet Nederlandstalige en Franstalige versies van. Dat betekent dat alles vertaald moet worden. En ieder jaar is er wel een assortimentswijziging of er is bijvoorbeeld weer een nieuwe productgroep bijgekomen. Dan moeten we flink schuiven met het aantal pagina’s. Dat is veel werk. Het is prettig dat ik dit voor het grootste deel bij Hans kan neerleggen.

Voets Grafiland is voor mij dus een fijne partner om mee samen te werken. Ze zijn flexibel, wat heel belangrijk is voor mij omdat ik vaak snel moet schakelen. Zo kregen we bijvoorbeeld van een klant de vraag om in korte tijd een productkaart te maken voor in de winkels voor een assortimentswand van wel twee meter breed. En het hele assortiment moest netjes op één kaart in beeld gebracht worden. Daar bedenkt Hans dan meteen een mooie oplossing voor.

Maar ook voor seizoensacties komen we eigenlijk altijd wel bij Hans uit. Bijvoorbeeld voor open dagen met Pasen, herfstshows, vaderdagacties of demonstraties. Vanuit de merken hebben wij landelijke acties die we verspreiden over alle retailkanalen. Maar soms is er ook op verzoek van landelijke tuincentra een actie speciaal voor hun eigen winkels. Hiervoor hebben wij een retailprogramma waar klanten zelf de reclamemiddelen kunnen kiezen die ze willen inzetten voor de aankleding van hun winkels en shows. Die middelen regelt Hans allemaal. Hij denkt mee en vaak heb ik twee uur later al een pdf in mijn mailbox met een ontwerp. Dat vind ik superfijn. Hij weet hoe het eruit moet komen te zien en geeft advies over de uitvoering. Als ik dit soort middelen via internet zou bestellen, moet ik alles zelf bedenken. Dat kost mij teveel tijd. Het advies van Hans levert voor mij dus echt een meerwaarde. En de kwaliteit ook, want de kwaliteit is echt altijd goed bij Hans!”